Saturday, November 20, 2010

adab kau ok bro?

Semalam aku lepak dengan kawan aku bincang pasal adab-adab manusia. banyak yang kami kisahkan, kebanyakannya apa yang ada di depan mata kita je la. contoh rakan sorang ni yang berduit tapi adab terhadap golongan yang sederhana atau golongan tidak berpengaruh tidak ada langsung. #macamcibailalu. mereka ingat dengan ada duit mereka tidak perlu hormat terhadap orang tidak berduit atau sederhana. tindakan itu benar-benar jengkel dan muak aku tengok. kadang-kadang kita nak tegur, tapi malu la. kalau aku gangsta sudah lama ku tetak pipinya lalu dibuat sambal tumis.


Bukan apa rakan, kita hidup sesama insan perlulah hormat antara satu sama yang lain. jika tidak perlu keluarkan perkataan mampos laaaa, maka jangan keluarkan. tidak baik ya saudara sebelah sana tu. #macamcibailalu. tapi bak kata orang baik mendiam dari berkata-kata. maka aku mengambil jalan menulis blog ini untuk menunjukkan rasa marah aku terhadap kau saudara disebelah sana tu. harap mereka yang tidak hormat orang lain hormatlah sebelum kehormatan kami terhadap saudara hilang musnah dilanda sengsara. ecehhhhhh. ciaoooo! apa guna langsi kalau diri umpama lidi je sebenarnya.

No comments:

Post a Comment